Oprogramowanie do monitorowania opinii klientów

przez | 2 października 2017

Nie ulega wątpliwości, iż wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom klientów i dbanie o poziom ich zadowolenia ze świadczonych przez nas usług stanowią jedne z filarów dobrze prosperującego przedsiębiorstwa. Kwestią dyskusyjną pozostaje zaś wybór konkretnych metod pozyskiwania informacji na ten temat. W przypadku firm działających w Internecie, dużą popularnością i skutecznością odznacza się technika CAWI, wykorzystywana przez aplikacje do badań opinii klientów.

Znaczenie monitorowania opinii klientów

Powód, dla którego coraz więcej przedsiębiorstw sięga po oprogramowanie do monitorowania opinii klientów jest prosty – dostarcza ono nieocenionych informacji, dzięki którym łatwo można usprawnić funkcjonowanie firmy.

Przede wszystkim jesteśmy w stanie zidentyfikować słabe strony naszego biznesu, które w wielu przypadkach mogą skutecznie zniechęcać klientów do ponownego skorzystania z naszych usług. Wprowadzając dzięki temu odpowiednie zmiany zmniejszamy ryzyko odejścia użytkowników do konkurencji, jednocześnie zwiększając szansę na pozyskanie stałych klientów.

Wielu przedsiębiorców ceni sobie ponadto badanie tego rodzaju danych, pozyskanych w różnym czasie. Pozwala to skutecznie monitorować wpływ wdrażanych na stronie internetowej zmian na zadowolenie odwiedzających ją użytkowników.

Jakie oprogramowanie wybrać?

Szukając odpowiedniego oprogramowania do badania opinii klientów, z pewnością natkniemy się na co najmniej kilka konkurujących ze sobą produktów. Z reguły trudno wskazać wśród nich aplikacje lepsze i gorsze. Różnią się one bowiem oferowanymi funkcjami i obecnością dodatkowych modułów, będąc w stanie zaspokoić potrzeby różnego rodzaju przedsiębiorstw. Firma pragnąca umieścić krótką i prostą ankietę dla kilkunastu uczestników przeprowadzonego przez siebie szkolenia z pewnością nie wykorzysta do tego celu systemu przeznaczonego dla wielkiego sklepu internetowego.

Warto zatem przejrzeć oferty kilku dostawców tego rodzaju usług i samodzielnie podjąć decyzję o tym, która z nich w największym stopniu wydaje się spełniać to, czego oczekujemy od aplikacji do badań opinii klientów.

Zawsze jednak powinniśmy mieć możliwość utworzenia ankiet o nowoczesnym wyglądzie, przyjaznych dla użytkownika i bezproblemowo działających na smartfonach czy tabletach. Łatwość wypełniania kwestionariuszy przez klientów to gwarancja pozyskania dużej ilości danych. Zebrane informacje muszą być ponadto możliwe do wyeksportowania do jednego z popularnych formatów, dzięki czemu unikniemy jakichkolwiek problemów z ich późniejszą analizą lub przeniesieniem do innej bazy danych.