Zwiększ efektywność swojego gabinetu poprzez wysyłanie SMS-ów przypominających o wizytach

Od wielu lekarzy często słyszymy: „spędzamy dużo czasu na rozmowach z pacjentami, odczytywaniu poczty głosowej, a nawet nie mamy pewności, czy przyjdą na umówioną wizytę, a czasem nawet bez uprzedzenia z niej zrezygnują.” Przeanalizujmy zatem, czy jest jakieś rozwiązanie, które pozwoliłoby tego uniknąć i ustalać wizyty w prostszy i mniej czasochłonny sposób, za to bardziej czytelny i zrozumiały dla pacjenta.

 

Kluczowe wiadomości, z którymi powinieneś się zapoznać, czyli przypomnienia SMS:

  • Kwota wysłanych codziennie SMS-ów wpływa na wzrost liczby odwiedzin pacjentów w ciągu miesiąca. Oznacza to, że pomimo wzrostu Twoich kosztów związanych z liczbą wysyłania SMS-ów, zwróci Ci się to poprzez większą ilość pacjentów odwiedzających Twój gabinet.
  • 175 średnio wysyłanych wiadomości tekstowych dziennie jest statystycznie powiązana ze wzrostem o 10.07% liczb wizyt.
  • Możliwe jest zmniejszenie nawet o 91,6% ilości czasu która zostaje wykorzystywana do przypominania pacjentom o wizytach dzięki wiadomości tego typu.
  • Zwiększa się umiejętności planowania oraz zaoszczędzania czasu.

Dzięki wiadomościom tekstowym zyskujemy informację od pacjenta, która pozwala  potwierdzać, anulować i zmieniać terminy spotkań.

 

A co z wiadomościami tekstowymi i  wśród starszych pacjentów?

Statystyki od Nielsen i Pew Internet Research:

  • Osoby w wieku 45-64 lata to najszybciej rozwijająca się grupa demograficzna pod względem decydowania się na komunikację poprzez SMS-y.
  • 81% osób ma telefon komórkowy, a 85% używa go do wysyłania i odbierania wiadomości tekstowych.
  • Ludzie w wieku 55-64 lat wysyłają i odbierają średnio 80 wiadomości tekstowych miesięcznie.
  • 74% osób w wieku powyżej 65 lat ma telefon komórkowy.
  • Osoby w wieku powyżej 65 lat wysyłają i odbierają średnio 32 wiadomości tekstowe na miesiąc.
  • Po prostu zacznij i rozwiń skrzydła:

Istnieje wiele sposobów wykorzystania wiadomości tekstowych do poprawy współpracy z pacjentami oraz do ich zatrzymania. Bardzo ważne jest, aby zacząć od razu. Nie zwlekaj, ponieważ, taką praktykę wprowadziło już bardzo wiele klinik oraz gabinetów. Niektóre programy służące do prowadzenia Elektronicznej Dokumentacji Medycznej również udostępniają taką funkcję (jak np. program Medfile).
Potwierdzenia zapisania się na wizytę oraz przypomnienia o spotkaniu są świetnym sposobem na początek. Po wprowadzeniu SMS-ów przypominających możesz zacząć działać dalej. W późniejszym czasie możesz wprowadzić jeszcze wiele funkcji, które umożliwią Ci lepszy kontakt oraz zaangażowanie Twoich pacjentów jak np. rejestracja online. Pamiętaj, jeżeli pacjent odczuwa , że się nim interesujesz, również staje się bardziej zaangażowany i pamięta o waszych wizytach.

Posted by:

leader 5

Related articles

Back to Top