Powiadomienia SMS – zwiększ efektywność swojego gabinetu poprzez SMS-y przypominające o wizytach

16 października 2018

Lekarze spędzają dużo czasu na rozmowach z pacjentami, odczytywaniu poczty głosowej, a nawet nie mają pewności, czy przyjdą na umówioną wizytę. Często bez uprzedzenia z niej zrezygnują. Czy istnieje jakieś rozwiązanie, które pozwoliłoby tego uniknąć i ustalać wizyty w prostszy i mniej czasochłonny sposób, za to bardziej czytelny i zrozumiały dla pacjenta?
 

Kluczowe powiadamiane pacjenta

Jednym z najważniejszych urządzeń, który pacjenci noszą ze sobą jest telefon komórkowy – smartphone. Powiadomienia SMS wysyłane na telefon to bardzo dobre rozwiązanie dla placówek, które mają problem z tzw. „pustymi wizytami”:

  • Kwota wysłanych codziennie SMS-ów wpływa na wzrost liczby odwiedzin pacjentów w ciągu miesiąca. Oznacza to, że pomimo minimalnego wzrostu kosztów związanych z liczbą wysyłania SMS-ów do pacjenta, zwróci się to poprzez większą ilość pacjentów odwiedzających gabinet lekarski;
  • 175 średnio wysyłanych wiadomości tekstowych dziennie jest statystycznie powiązana ze wzrostem o 10.07% liczb wizyt;
  • Możliwe jest zmniejszenie nawet o 91,6% ilości czasu, która zostaje wykorzystywana do przypominania pacjentom o wizytach poprzez powiadomienia SMS;
  • Zwiększona zostaje umiejętność planowania oraz oszczędza się czas;
  • Dzięki wiadomościom tekstowym zyskujemy informację od pacjenta, która pozwala potwierdzać, anulować i zmieniać terminy spotkań.

 

Wiadomości dla starszych pacjentów

Statystyki od Nielsen i Pew Internet Research dają pełną odpowiedź na pytania dotyczące powiadomień SMS dla pacjentów, którzy wydawałoby się, że nie będą z nich korzystać:

  • Osoby w wieku 45-64 lata to najszybciej rozwijająca się grupa demograficzna pod względem decydowania się na komunikację poprzez SMS-y,
  • 81% osób ma telefon komórkowy, a 85% używa go do wysyłania i odbierania wiadomości tekstowych,
  • Ludzie w wieku 55-64 lat wysyłają i odbierają średnio 80 wiadomości tekstowych miesięcznie,
  • 74% osób w wieku powyżej 65 lat ma telefon komórkowy,
  • Osoby w wieku powyżej 65 lat wysyłają i odbierają średnio 32 wiadomości tekstowe na miesiąc.

 

Zacznij komunikację z pacjentami

Istnieje wiele sposobów wykorzystania wiadomości tekstowych do poprawy współpracy z pacjentami. Bardzo ważne jest, aby zacząć z nich korzystać w pełni, ponieważ nie tylko powiadomienia SMS są wygodną funkcją systemów gabinetowych, takich jak Medfile® EDM. Wiele klinik oraz małych gabinetów wprowadziło już powiadomienia SMS, jako standard swojej pracy. Sprawdź, jak ta funkcjonalność działa w Medfile® EDM.

Potwierdzenia zapisania się na wizytę oraz przypomnienia o spotkaniu są świetnym sposobem na początek. Po wprowadzeniu SMS-ów przypominających możesz zacząć działać dalej. Warto pamiętać, że zaangażowanie placówki medycznej i personelu jest pozytywnie postrzegane przez pacjentów.
 

Powiadom pacjenta o e-Dokumentacji

Dzięki wprowadzanym zmianom w zakresie Elektronicznej Dokumentacji Medycznej możesz także informować pacjentów poprzez SMS o wystawionych e-Receptach i e-Zwolnieniach, bez konieczności posiadania przez nich Internetowego Konta Pacjenta. e-Recepty, które obowiązkowo zaczną funkcjonować w obiegu od 8 stycznia 2020 r. można bez komplikacji wystawić dzięki oprogramowaniu Medfile® EDM, podobnie jak e-Zwolnienia.

Sprawdź wszystkie funkcje systemu i swobodnie komunikuj się z pacjentami.